fbpx

הנהלת חשבונות באם המושבות כמפתח לתחרות

עסקים רבים באם המושבות נמצאים לא אחת בתחרות גבוהה בינם לבין עצמם. לפני שבוחנים את הדרך לעקוף את המתחרים ולנצח בתחרות, יש לבחון את האופן בו מתנהלת הנהלת החשבונות.

בדיקת התנהלות הנהלת החשבונות  היא נושא חשוב ביותר  שכן אם היא אינה מותאמת לאופי העסק  היא יכולה להסתיים במכה אנושה  לעסק בעת ביקורת  של מס הכנסה.

עסקים רבים  באם המושבות  נמצאים לא אחת בתחרות בינם לבין עצמם. כל עסק מנסה למצוא את הדרכים שיעזרו לו לעקוף את מתחריו  ולנצח בתחרות. הדרכים המקובלות להתמודד מול המתחרים היא  לקחת הלוואות לעסקים או לצאת במסע פרסום. אבל כאמור לא פחות חשוב ממציאת הדרכים לעשות זאת, זה לוודא שהנהלת החשבונות של העסק מתבצעת לפי החוק וללא טעויות. כל טעות ולו הקטנה שתתגלה בעת ביקורת של מס הכנסה יכולה להוציא את העסק מהתחרות.

הנהלת חשבונות  היא הבסיס לניהול עסק איכותי. הנהלת החשבונות המתנהלת בצורה נאותה יכולה  לספק למנהלי החברה את כל המידע החשבונאי בצורה שוטפת, כולל תזרים מזומנים עתידי, דוחות גבייה, דוחות רווח והפסד חודשיים ועוד.

כדי שכל המידע יהיה נכון ומדויק, צריך הנהלת חשבונות איכותית ומקצועית. הנהלת חשבונות לקויה עשויה לעוות את מצב העסק. לדוגמה להראות תמונת מצב לא סימפתית על עסק רוחי או לחילופן להראות תמונת מצב טובה על עסק בשעה שהמציאות היא לגמרי אחרת…

הפתרון הנכון הוא למצוא משרד הנהלת חשבונות בעל ניסיון רב שיכול לבצע את  הנהלת החשבונות ברמה הראויה  ותמיד לספק את כל המידע הנחוץ בזמן אמת וללא עיכובים.

רוב העסקים באם המושבות  שוכרים את שירותיו של  משרד רואה חשבון אשר נמצא באם המושבות או בפתח תקוה על מנת לבצע את הנהלת החשבונות וכן את הדוח השנתי וייסע בניהול השוטף של העסק.

הרבה פעמים הבחירה ברואה חשבון כזה או אחר היא שאלה של מחיר. מי שאין לו הבנה בתחום ראיית החשבון, לא יכול לדעת האם העבודה מצד מקבלי התשלום מתבצעת בצורה הנכונה, ולכן המחיר הוא  לרוב הקריטריון היחיד בעת בחירת רואה חשבון.

האם אפשר לוודא שהעבודה מתבצעת היטב? על מנהל עסק לנסות להיות מעורב ככל האפשר בכל הקשור לניהול הכספים, בפרט כאשר הניהול מתבצע מגורם חיצוני ולא על ידי מנהל כספים בתוך העסק. כדאי למנהל העסק להיפגש עם רואה החשבון שלו אחת לתקופה ולשמוע את חוות דעתו על מצב העסק. בפגישות אלו  ניתן לקבל את הדוחות החשבונאיים ולשאול שאלות רלוונטיות.

גם אם הנהלת החשבונות מתבצעת בתוך החברה כדאי לקחת משרד הנהלת חשבונות חיצוני באם המושבות על מנת לקבל ממנו חוות דעת  מעת לעת האם העבודה מתבצעת בצורה הנכונה ולקבל הערות לשיפור בעת הצורך.

לסיכום, התפקיד של הנהלת החשבונות הוא קריטי לעסק, ולכן חשוב לבחור את האנשים הנכונים לביצוע העבודה, לקחת יוזמה ולהיות מעורבים בתהליך.

לתיאום פגישת ייעוץ​​

דילוג לתוכן