פתיחת תיק ברשויות

כל עסק, ולו הקטן ביותר, מחוייב בפתיחת תיק ברשויות המס – מע"מ, מס הכנסה וביטוח לאומי. על מנת לעשות זאת על הצד הטוב ביותר, רצוי ואף מומלץ להיוועץ בגורם מייצג מוסמך אשר בקיא בהליכים והדרישות השונות של הגופים.

 כמו כן רצוי שיהיו בידיו דרכי גישה מהירות אל רשויות המס, ובכך לחסוך לכם הרבה מאד עבודה וכאבי ראש לא רצויים.

כיצד עובד תהליך פתיחת תיק ברשויות?

פתיחה של תיק ברשויות הוא הליך שעשוי להיות ארוך, קשה ומייגע, זאת מאחר והדבר דורש מכם זמן והתעסקות רבים.

 כמו כן הם עשויים להיות כרוכים בביקורים רבים במסדרונות הרשויות השונות, כאשר אלו עשויים לבוא על חשבון העבודה בעסק שלכם כעצמאים. לצורך פתיחת תיק תידרשו לספק מסמכים שונים, ביניהם אסמכתא בנקאית על קיום חשבון בנק על שמכם, חוזה שכירות, תעודת זהות ועוד הסכמים שונים ומגוונים. במקרה ואתם חברה יש צורך להציג גם תעודת התאגדות, תקנון ופרוטוקולים. לאור כל אלה, רוב העצמאים כיום בישראל, ולעיתים רבות, אפילו עסקים פטורים, בוחרים להתנהל בכל מה שנוגע להנהלת החשבונות, מול רואה חשבון מיומן, מנוסה ומקצועי אשר יבצע את התהליכים המורכבים והסבוכים מול הרשויות, ובכך לפנות לעצמם את הזמן היקר להתנהלות שוטפת וביסוס העסק שלהם.

מה קורה לאחר שפותחים תיק ברשויות?

בשלב שלאחר פתיחת התיק ברשויות, מתחילה העבודה האמיתית – הדיווחים השוטפים. אלו הם חלק מהדיווחים שתצטרכו לבצע באופן שוטף: דיווח למע"מ, מקדמות לביטוח לאומי ומס הכנסה, דיווח ניכויים למס הכנסה וביטוח לאומי על העסקת עובדים, הגשת הצהרת הון, דוח שנתי ועוד.

איך מקבלים החלטה איזה תיק לפתוח (עוסק מורשה / פטור)?

ללא ספק מדובר בשאלה חשובה ובהחלטה שעשויה להשפיע מאד על אופי התנהלות העסק. בשלב שכזה, יותר ממומלץ לפנות לאיש מקצועי וגורם מקצועי, במקרה זה, רואה חשבון, אשר ייעץ וייבחן לעומק איזה סוג תיק יהיה נכון לפתוח עבור בעל העסק שנמצא מולו.

ההבדלים העיקריים על קצה המזלג בין עוסק פטור ומורשה הם שעוסק פטור אינו חייב בתשלום מע"מ על הכנסותיו, בעוד עוסק מורשה חייב בתשלום מע"מ, ומכאן, שהוא גם זכאי להזדכות במע"מ על הוצואתיו ויש עליו להעביר דיווח חודשי או דו חודשי למשרדי המע"מ.
השיקולים לפתיחת תיק עוסק מורשה או פטור נשענים על פרמטרים שונים, ביניהם למשל סכום העסקאות השנתיות של העסק, במידה והסכום יהיה נמוך מהסכום שנקבע על ידי הרשויות, ניתן יהיה לפתוח עוסק פטור, במידה והמחזור יהיה גבוה יותר, יש לפתוח עוסק מורשה.

עוד נקודה שחשוב לחדד, לכל כלל יש יוצא מן הכלל, ומכאן כי קיימים מקצועות שבהם אין כל אפשרות להיות עוסק פטור, וזאת ללא כל קשר להכנסות העסק, למשל: עסקים כמו עורכי דין, רואי חשבון, פסיכולוגים ועוד.

לאור כל האמור לעיל והתהליכים המורכבים, אנו מזמינים אתכם להימנע מטעויות מרות, זמן יקר והתעסקויות מעיקות, ומזמינים אתכם להיעזר בשירותי משרד רואה חשבון שילווה אתכם בתהליכים החשובים והקריטיים של התנהלות חשבונאית נכונה לעסק, ובכך להבטיח לכם שקט נפשי וחופש פעולה. משרד רואה חשבון אריה רותם ושות' מזמינים אתכם לפגישת ייעוץ ראשונית ללא עלות. הקפה עלינו…:-)

לתיאום פגישת ייעוץ​​