fbpx

פנסיה חובה לעצמאיים

החל  מינואר 2017 חלה חובה על כל העצמאיים לדאוג לחסכון פנסיוני עבור עצמם. כלומר על העצמאיים לפתוח קופת גמל,ביטוח מנהלים או קרן פנסיה באחת מחברות הביטוח או קרנות הפנסיה.

רצוי וכדאי מאוד לעשות זאת באמצעות סוכן ביטוח ואם אין לכם סוכן ביטוח אתם מוזמנים לפנות אלינו ונשמח להמליץ לכם על אחד מסוכני הביטוח שמשרדינו עובד עימם.

כמו כן משרד האוצר ורשות שוק ההון בחרו עבורכם קרנות ברירת מחדל מוזלות לחיסכון הפנסיוני. מדובר בשתי קרנות פנסיה שהציעו את דמי הניהול הנמוכים ביותר-מיטב דש גמל ופנסיה בע"מ, והלמן אלדובי קופות גמל ופנסיה בע"מ.

פרטים נוספים לגבי קרנות ברירת המחדל תוכלו למצוא בקישור הבא-  https://mof.gov.il/hon/Pages/DefaultPensionFund.aspx

החיוב  להפקיד לפנסיה חובה, חל על:

1.עצמאי שמלאו לו 21 שנים.

2.עצמאי שטרם הגיע לגיל פרישה מוקדמת. גיל פרישה מוקדמת הוא 60.

3.לא מלאו לו 55 שנים בעת חקיקת החוק,כלומר החוק חל על ילידי 1/1/1962 ואלך.

4.עצמאי מעל חצי שנה לפתיחת העסק.

 

שיעור ההפקדה לפנסיה מתחלק לשניים:

1.עד למחצית השכר הממוצע במשק -4,837 ש"ח חובה להפקיד 4.45% מהרווח,דהיינו עד 215 ש"ח לחודש.

2. מעל מחצית השכר הממוצע במשק-4,837 ועד השכר הממוצע במשק -9,673 חובה להפקיד 12.55% מהרווח,דהיינו הפקדה נוספת של עוד 607 ש"ח ובסה"כ 822 ש"ח.

עצמאיים רבים הם גם שכירים ואם כשכירים מפקידים עבורכם יותר מ 822 ש"ח לחודש לפנסיה (חלק עובד+מעביד) אין חובה לבצע הפקדה נוספת כעצמאי. אם לא מפקידים לכם לפחות 822 ש"ח לחודש לפנסיה  עליכם להפקיד מהכנסתכם כעצמאי את ההפקדה שהייתם אמורים להפקיד כעצמאיים פחות ההפקדה בגין השכר המבוטח כשכירים.

מספר דגשים:

1. אומנם מקסימום חובת ההפקדה לעצמאיים הנה הפקדה חודשית של 822 ש"ח לחודש אך בזאת לא מיציתם את מרב הטבות המס המגיעות לכם. כדאי בעקרון  להפקיד עד 16% מהרווח השנתי וזאת עד תקרה שנתית של 33,024 ש"ח.

2.רצוי מאוד לבצע הוראת קבע שנתית אך ניתן גם לבצע הפקדה חד פעמית במהלך השנה או לקראת סופה( לא כדאי לחכות ל- 31/12).

3.קשה לרוב לאמוד את הרווח השנתי אצל עצמאיים ולכן רצוי לעשות הערכה שנתית רצוי מוטה כלפי מעלה (מטעמי שמרנות).

3.מי שלא יפקיד לפנסיה חשוף לקנס של כ-500 ש"ח.

המלצה אישית-

חשוב לזכור כי סכומים אלו נועדו להבטיח פנסיה עתידית (מכובדת..)  ולא פחות חשוב -הפקדות אלו נחשבות לניכוי לצורכי מס,דהיינו מפחיתים הן את תשלומי מס הכנסה והן את תשלומי ביטוח לאומי. על כן הייתי ממליץ למי שמתלבט לעשות מאמצים ולהפקיד את תקרת פנסיית החובה-822 ש"ח לחודש.

אריה רותם רואה חשבון,אם המושבות פתח תקוה.

לתיאום פגישת ייעוץ​​

דילוג לתוכן