fbpx

רואה חשבון ברמת גן לטיפול בהחזר מס

צעירים רבים שרק נכנסו אל שוק העבודה לא מודעים לכך כי יכולים לקבל החזר מס. כמו כן, יש  שכירים רבים שלא יודעים שמגיע להם החזר וגם לא יודעים מה גובה ההחזר הצפוי. במקרים כאלה, רואה חשבון בפתח תקווה, רואה חשבון ברמת גן או בכל עיר אחרת יכול לסייע.

יש אנשים שאינם מודעים למה שנקרא החזר מס. אלה בעיקר צעירים שרק נכנסו אל שוק העבודה. בנוסף להם, יש שכירים שלא מודעים לכך שמגיע להם החזר מס, או לא יודעים מה גובה ההחזר שהם יכולים לקבל. הם לא מגישים את הדוחות השנתיים למס הכנסה, בגלל הטרחה שבדבר או בשל חוסר ידע כיצד יש למלא את הדוח כראוי. במקרים כאלה, רואה חשבון ברמת גן וערים אחרות יכול להיות לעזר.

כל מי ששילם מס הכנסה במהלך שנת המס, ובסוף השנה מסתבר ששילם יותר מחבות המס השנתית שלו, זכאי להחזר מס. ההחזר הזה נובע בעיקרו מכך שלפעמים נוצרת אי התאמה בין המס במקור שהמעסיק שילם, עבור כל חודש, לבין ההכנסה השנתית של העובד בפועל. אי התאמה כמו זו עשויה לנבוע מכך שהעובד היה מובטל במהלך שנת המס  או משום שהוא לא קיבל את כל ההטבות והזיכויים להם הוא זכאי כי לא הצהיר עליהם למעסיק שלו. לפעמים הכל נוצר בגלל טעות של המעסיק.

הנה מקרים שבהם עובד יכול לקבל החזר מס:

  1. הפקדה של כספים באופן עצמאי לקרן פנסיה או ביטוח חיים.
  2. תקופת אבטלה במהלך השנה.
  3. יציאה לפנסיה או קבלת פיצויי פיטורים.
  4. מוגבלות רפואית כזו או אחרת אצל בן משפחה, אם זה הורה, ילד או בן זוג.
  5. מי שתרם כסף במהלך השנה.
  6. מספר מקורות הכנסה במקביל.
  7. משפחה חד הורית.
  8. מכירה של זכות במקרקעין ותשלום מס שבח.
  9. החלפה של מקום עבודה במהלך השנה בלי תיאום מס.
  10. מגורים באזור שמקנה זיכוי מס.
  11. שינוי במצב האישי במהלך שנת המס, למשל גירושין, תשלום מזונות, לידה וכדומה.
  12. מי שהוא עולה חדש, ועד 3 וחצי שנים מיום העלייה.
  13. מי שיש לו תואר ראשון או שני.
  14. חייל משוחרר, עד 3 שנים מיום השחרור.
  15. וכן כל מי שהוציא  הוצאה שבוצעה לשם השתכרות במקצוע, למשל השתלמות מקצועית, דמי  חברות באגודה מקצועית ועוד.

אם אחרי בדיקה בידי רואה חשבון בפתח תקווה , רואה חשבון ברמת גן או מקום אחר מתברר שצריך לקבל החזר מס, צריך להגיש למס הכנסה דוחות שנתיים של שנות המס עבורן רוצים לקבל את ההחזר.

חשוב לומר שאפשר לקבל החזר מס עד 6 שנים מתום שנת המס עבורה הוגש  הדוח. לדוגמה ב 2014 אפשר יהיה לקבל החזר מס בגין שנת המס של 2008 ואילך, אך לא מוקדם מכך.

בשל  חשיבות הנושא של החזר המס לעובדים, ומשום שהגשת הדוחות  ומילוי הטפסים הנדרשים צריכה להיות מדויקת, כדי לקבל את החזר המס לו זכאים, רצוי לפנות אל רואה חשבון מנוסה שיטפל בדבר.

לתיאום פגישת ייעוץ​​

דילוג לתוכן